Komitet ds. Analizy Społeczno-Ekonomicznych - SEAC i Komitet ds. Oceny Ryzyka – kolejne decyzje

Podczas posiedzenia trwającego od 8 – 11 marca 2016 roku, SEAC podjęło się rozważenia między innym następujących kwestii:

- Wprowadzenia ograniczenia w przypadku stosowania metanolu – CAS 67-56-1, w płynach do spryskiwaczy jak i skażonym etanolem. Komitet, rozpatrując 4 uwagi przesłane podczas konsultacji o charakterze publicznym, zdecydował się na kilka poprawek, w uzasadnieniu własnej opinii. Uznano, że ograniczenia, mają uzasadnienie w przypadku płynów stosowanych w spryskiwaczach, stwierdzono jednocześnie, że takie ograniczenie, nie powinno obejmować denaturowanego alkoholu etylowego.

- Wprowadzenie ograniczenia w przypadku wprowadzenia do obrotu oktametylo-cyklotetrasiloksanu (D4) – CAS 556-67-2, jak również i dekametylocyklopentasiloskanu (D5) – CAS 541-02-6, w przypadku środków związanych z higieną osobistą, gdzie są stosowane, bądź używane wraz z wodą. SEAC zatwierdził projekt opinii, która zaproponowała Wielka Brytania, ograniczający stosowanie wspomnianych wyżej substancji. Trwające 60 dni konsultacje, w danej tematyce mają rozpocząć się w marcu 2016 roku. Opinia końcowa, w tej sprawnie ma być wydana w czerwcu tego roku. Podobne ograniczenie stało się również tematem prac prowadzonych przez Komitet ds. Oceny Ryzyka.

- Zastosowań w przypadku tritlenku chromu – CAS 1333-82-0, który wymaga zezwolenia. SEAC, przyjął 4 projekty w zakresie opinii obejmujących zastosowanie tritlenku chromu – CrO3 – w przypadku pokrywania funkcjonalnego, pokrywaniu funkcjonalnym wraz z funkcją dekoracyjną jak i wytrawiania oraz pasywacji stali ocynkowanej. Równolegle z tymi decyzjami, Komitet do spraw Oceny Ryzyka, przyjął dodatkowo 3 projekty opinii. Dotyczyły one tych samych zastosowań z wyłączeniem z nich pasywacji.